وبلاگ

صادرات شیلنگ به پاکستان- قوانین 2024 {قیمت و مشاوره }

صادرات شیلنگ به پاکستان چگونه انجام می‌شود؟

صادرات شیلنگ به پاکستان یکی از فعالیت‌هایی است که باید در برنامه‌های اقتصادی کشور در نظر گرفته شود تا به رونق روزافزون تولید و صادرات کمک کند.

 پاکستان جزو کشورهایی است که به سبب قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خوب، زمین کشاورزی حاصل خیزی دارد؛ به همین دلیل ایران این موضوع را مورد توجه قرار داده و در پی آن است که سهم قابل توجهی از واردات کشور پاکستان را به خود اختصاص دهد، پس به صادرات شیلنگ به کشور پاکستان اقدام نموده است.

در ادامه اطلاعات کاملی درباره صادرات انواع شیلنگ به پاکستان در اختیار شما قرار می‌دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

صادرات شیلنگ به پاکستان چگونه انجام می‌شود؟

صادرات شیلنگ به پاکستان

 

 

کاربرد شیلنگ‌های صادراتی چیست؟

شیلنگ در زمینه‌های مختلفی همچون کشاورزی، باغداری، مصارف خانگی و صنعت کاربرد دارد. شیلنگ به نوعی به انتقال سریع آب و مواد مایع کمک فراوانی می‌کند و از جنس نایلون، مواد طبیعی، پلاستیک مقاوم و پلی اورتان ساخته می‌شود.

در مواقعی که برای حمل مواد به فشار زیادی نیاز است، از الیاف و سیم فولادی در داخل شیلنگ استفاده می‌کنند که این کار منجر به افزایش استحکام شیلنگ می‌شود. شیلنگ انواع مختلفی دارد که کاربرد آن‌ها را بیان می‌کنیم.

شیلنگ کشاورزی

پرمصرف‌ترین شیلنگ‌های موجود در بازار، شلینگ‌های کشاورزی هستند که حمایت دولت برای صادرات شیلنگ به پاکستان را برای خود کسب کرده‌اند. شیلنگ‌های کشاورزی در مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • شیلنگ کشاورزی شفاف کریستالی: این نوع شیلنگ‌ها با استفاده از مواد درجه یک گرانول شفاف ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی دارند که می‌توان از آن‌ها سال‌های طولانی استفاده کرد.
  • شیلنگ کشاورزی نخ دار: بهترین محصول برای صادرات به پاکستان، شیلنگ‌های کشاورزی نخ دار هستند که به دلیل استفاده از نخ از مقاومت درونی و بیرونی زیادی برخوردارند. این شیلنگ‌ها از پی‌وی‌سی در نوع دو لایه، سه لایه و چهار لایه تولید می‌شوند.
  • شیلنگ کشاورزی سه لایه: شیلنگ‌های کشاورزی سه لایه در دو نوع متفاوت تولید می‌شوند که برای مکان‌هایی که به استحکام بالایی نیاز دارند، مناسب است.
  • شیلنگ کشاورزی دو لایه: شیلنگ دو لایه از دو مواد متفاوت صیقلی و پی‌وی‌سی نرم تشکیل می‌شود. برای لایه داخلی شیلنگ از مواد صیقلی به دلیل مقاومت در برابر جریان آب استفاده می‌شود و لایه بیرونی هم از پی‌وی‌سی نرم تشکیل می‌شود.
  • شیلنگ کشاورزی لاستیکی: پرکاربردترین شیلنگ‌های کشاورزی در صادرات شیلنگ به پاکستان، شیلنگ‌های لاستیکی هستند که به خاطر قیمت مناسب و مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی طرف‌داران زیادی در بازار دارند.
  • شیلنگ کشاورزی فشار قوی: این نوع شیلنگ‌ها با پلاستیک ترکیبی و پلاستیک ارتجاعی با استفاده از مقاوم‌سازی، توسط حرارت تولید می‌شوند که برای انتقال آب فشار قوی، گاز و مواد شیمیایی بسیار مناسب هستند.
  • شیلنگ کشاورزی ژله‌ای: اگر به دنبال شیلنگ انعطاف‌پذیر هستید، شیلنگ ژله‌ای بهترین گزینه است که در ترکیبات آن پی‌وی‌سی نرم وجود دارد و ضد رطوبت است.

شیلنگ حصیری

آیا شما اطلاعی از شیلنگ مصرفی در تأسیسات ساختمان و صادرات شیلنگ به پاکستان دارید؟ شیلنگ حصیری برای این کار ساخته شده است که در سه مدل شیلنگ پکیجی، شیلنگ پیسواری و شیلنگ آبگرم کنی توسط تولیدکنندگان تولید می‌شوند و جزو گزینه‌های صادرات شیلنگ به پاکستان هستند.

شیلنگ‌های کشاورزی حصیری از دو لایه درونی پلاستیکی و بیرونی فلزی ساخته می‌شوند که به سبب نرم بودن و انعطاف بالا برای اتصال ماشین ظرف‌شویی، لباسشویی و نظافت قسمت‌هایی که با دست قابل شستشو نیستند، کاربرد دارند. رنگ شیلنگ‌های حصیری، طوسی است.

شیلنگ حصیری

صادرات شیلنگ به پاکستان

 

 

شیلنگ صنایع پزشکی

تعرفه‌های صادرات شیلنگ به پاکستان با توجه به نوع شیلنگ‌های صادراتی متفاوت هستند. شیلنگ‌های پزشکی از سیلیکون‌های ۱۰۰ درصد خالص غیرسمی تشکیل می‌شوند که در بین پزشکان طرف‌داران زیادی دارند. این نوع شیلنگ‌ها به دلیل مقاومت در برابر عوامل محیطی عمر طولانی دارند.

برای انتقال سرم، سوند و دستگاه‌های دیالیز از شیلنگ‌های صنایع پزشکی استفاده می‌کنند؛ همچنین این نوع شیلنگ‌ها کاربردهای دیگری در صنایع دامداری، کشاورزی، خودروسازی و آزمایشگاهی دارند.

شیلنگ فنردار

به شیلنگ‌های شفاف سیم‌دار که از انسداد و بلوکه شدن هوا و مواد در داخل شیلنگ جلوگیری می‌کنند، شیلنگ‌های فنردار می‌گویند. وجود ماده پی‌وی‌سی و مفتول در درون شیلنگ، باعث استحکام و انعطاف‌پذیری آن در جهات مختلف می‌شود.

جنس باکیفیت فنر موجود در شیلنگ، استفاده از این شیلنگ را برای مواد غذایی، آب‌میوه و آب معدنی راحت‌تر کرده است.

چه معیارهایی در خرید شیلنگ مهم هستند؟

به گفته مشاوره صادرات شیلنگ به پاکستان، قبل از خرید شیلنگ کشاورزی و صادرات شیلنگ به پاکستان باید پارامترهایی را مورد توجه قرار داد. این پارامترها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • طول شیلنگ‌های کشاورزی: شیلنگ‌های تولید شده در ایران به خاطر قیمت بسیار کم، محبوبیت زیادی در بین تجار خارجی دارند. طول شیلنگ خریداری شده یکی از نکات مهم است؛ زیرا شیلنگ کوتاه به مقصد نمی‌رسد و شیلنگ خیلی بلند فضای زیادی را اشغال می‌کند و باعث افت فشار می‌شود.
  • قطر شیلنگ‌های کشاورزی: قطر شیلنگ ارتباط مستقیمی با فشار آب دارد. قطر کم شیلنگ، فشار زیاد آب را به دنبال دارد؛ اما اگر قطر شیلنگ زیاد باشد، فشار آب کم و مقاومت شیلنگ زیاد می‌شود.
  • جنس شیلنگ‌های کشاورزی: شیلنگ‌ها جنس‌های متنوعی دارند که هر کدام برای کار مخصوصی تولید می‌شوند. معمولاً جنس شیلنگ‌ها از پی‌وی‌سی، پلی اورتان، لاستیک و کامپوزیت است.
  • تعداد لایه‌های شیلنگ‌های کشاورزی: اگر به دنبال شیلنگ با مقاومت بالا هستید که تحمل زیادی داشته باشد؛ از شیلنگ‌های چند لایه که قیمت بیشتری دارند، استفاده کنید.
  • مقاومت در برابر خوردگی شیلنگ‌ها: استفاده از مواد درجه یک میزان خوردگی شیلنگ را کاهش یا صفر می‌کند. شیلنگ‌های چند لایه و پی‌وی‌سی در از آثار مخرب خوردگی در امان هستند. در هنگام صادرات شیلنگ به پاکستان باید خوردگی و خرابی روی محصولات وجود نداشته باشد.
  • مقدار بودجه برای خرید شیلنگ: یکی از شرایط صادرات شیلنگ به پاکستان، تعیین میزان بودجه برای خرید شیلنگ است. با مشخص کردن مقدار بودجه، خرید شما راحت‌تر انجام می‌شود و می‌توانید شیلنگ متناسب با هزینه خود خریداری کنید.
  • شرکت تولید کننده شیلنگ‌های کشاورزی: دنبال خرید شیلنگ با دوام هستید؟ پیشنهاد ما به شما این است که از سازنده‌های مطرح در این حوزه خرید خود را انجام دهید. شرکت‌های باسابقه به استانداردهای جهانی توجه می‌کنند و کالاهای با کیفیتی را در حد صادرات شیلنگ به پاکستان تولید می‌کنند.
  • رعایت استانداردهای لازم در تولید شیلنگ: برای اینکه شیلنگ تولیدی، شیلنگ با کیفیتی باشد و رضایت کاربران خود را جلب کند؛ باید استانداردهای شناخته شده جهانی مانند: استاندارد بین‌المللی iso، آمریکا sae، اروپا en و آلمان din را در تولید رعایت کند.
چه معیارهایی در خرید شیلنگ مهم هستند؟

صادرات شیلنگ به پاکستان

 

 

چرا انتخاب ما صادرات شیلنگ به پاکستان باشد؟

کشور پاکستان یکی از کشورهای خوش آب و هوای آسیا است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای مراتع بسیار سبزی است. این کشور به دلیل همسایگی از سمت غرب با ایران یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان برای صادرات شیلنگ به پاکستان مورد توجه قرار داد.

کشور پاکستان واردات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهد و به فکر گسترش محصولات کشاورزی خود است؛ اما متأسفانه ایران از این واردات با حجم زیاد، تنها یک درصد را برای خود اختصاص داده است که جای تأمل دارد. زمان مناسب صادرات شیلنگ به پاکستان، فصول گرم سال است که در آن کشور، کشاورزی و ساخت و ساز رونق بیشتری دارد، به همین دلیل شیلنگ طرف‌دار بیشتری پیدا می‌کند.

اگر با نحوه صادرات شیلنگ به پاکستان آشنایی ندارید و می‌خواهید اطلاعاتی درباره آن کسب کنید، بهتر است با مشاوره صادرات به پاکستان تماس حاصل کنید و در مورد کلیه شرایط و مدارک لازم برای این کار جویا شوید.

چرا انتخاب ما صادرات شیلنگ به پاکستان باشد؟

صادرات شیلنگ به پاکستان

 

 

صادرات شیلنگ به پاکستان چگونه انجام می‌شود؟

آیا می‌دانید به چه روشی صادرات شیلنگ به پاکستان انجام می‌شود؟ فهمیدن این موضوع باعث می‌شود که از مسیر قانونی و درست مراحل صادرات انجام شود و تخلفی صورت نگیرد. شرکت‌های بازرگانی برای این موضوع تأسیس شده‌اند که در مراحل صادرات کالا به افراد کمک کنند.

قبل از صادرات کالا به کشور مقصد، باید در گمرک پاکستان ثبت‌نام کنید و کد واردات را از آن‌ها دریافت کنید. برای صادرات به کشورهای دیگر باید از نحوه قوانین آن کشورها در رابطه با هر کالایی اطلاعات کاملی داشته باشید؛ اگر این قوانین رعایت نشوند با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهید شد.

 

“در مورد باربری تهران بیشتر بخوانید”

 

قیمت شیلنگ صادراتی به پاکستان

یکی از مهم‌ترین مراحل در صادرات شیلنگ به پاکستان، آشنایی با قیمت و تعرفه‌های صادرات است. قیمت شیلنگ‌های صادراتی با توجه به معیارهایی متفاوت است که این معیارها عبارت‌اند از:

  • مدل شیلنگ صادراتی
  • جنس شیلنگ صادراتی
  • مرغوب بودن شیلنگ صادراتی
  • تعداد شیلنگ‌های صادراتی
  • روش انتقال شیلنگ به کشور مقصد

در جدول زیر می‌توانید هزینه‌های صادرات شیلنگ به پاکستان در سال ۱۴۰۲ را مشاهده کنید.

نوع شیلنگ قیمت شیلنگ
شیلنگ کشاورزی ۱۵۰۰۰۰ الی ۲۲۰۰۰۰ تومان
شیلنگ گازی ۳۵۰۰۰۰ الی ۵۹۸۰۰۰ تومان
شیلنگ خرطومی ۲۱۴۰۰۰ الی ۴۶۰۰۰۰ تومان
شیلنگ فنردار ۲۱۰۰۰۰ الی ۴۹۰۰۰۰ تومان
شیلنگ باد سیم دار ۳۸۰۰۰۰ الی ۵۲۰۰۰۰ تومان
شیلنگ تراز ۹۰۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰۰ تومان
شیلنگ صنایع پزشکی ۳۳۰۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰۰ تومان
قیمت شیلنگ صادراتی به پاکستان

صادرات شیلنگ به پاکستان

صادرات شیلنگ به پاکستان با تهران شیلنگ

تهران شیلنگ یکی از باسابقه‌ترین فروشگاه‌های تولیدی در زمینه صادرات شیلنگ به پاکستان است که با استفاده از مواد درجه یک و مرغوب، شیلنگ‌های باکیفیتی تولید و به نقاط مختلف جهان صادر می‌کند. این فروشگاه سابقه چندین ساله درخشانی در ساخت انواع شیلنگ با حجم و تعداد بالا دارد.

متخصصان و مشاوران تولیدی خبره تهران شیلنگ، حساسیت فوق‌العاده‌ای هنگام ساخت شیلنگ دارند و از تمامی مراحل تولید بازرسی با دقتی انجام می‌دهند.

صادرات شیلنگ به پاکستان با تهران شیلنگ

صادرات شیلنگ به پاکستان

 

 

سؤالات متداول

۱. کدام مواد در ساخت شیلنگ استحکام بیشتری دارد؟

پی وی سی

۲. قیمت شیلنگ صنایع پزشکی چقدر است؟

۱ میلیون تومان

۳. در کدام فصل سال صادرات شیلنگ به پاکستان بهتر است؟

فصول گرم

 

صحبت نهایی

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات مفیدی در رابطه با انواع شیلنگ‌های کشاورزی، صنعتی و حصیری در اختیار شما قرار دهیم. شیلنگ یکی از وسیله‌هایی است که کاربردهای متنوعی دارد و صادرات شیلنگ به پاکستان سود خوبی را به کشور تزریق می‌کند. در صادرات شیلنگ باید مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از خوردگی انجام شود تا کالا سالم به مقصد برسد.

در هنگام خرید شیلنگ باید به معیارهایی مانند قطر شیلنگ، طول، شرکت سازنده و لایه‌های آن توجه کرد. قیمت شیلنگ هم با توجه به مبناهایی تعیین می‌شود. امیدواریم که ارائه این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

 

 

محصولات شیلنگ:
✅شیلنگ کشاورزی
شیلنگ کشاورزی شفاف کریستالی
شیلنگ کشاورزی نخ دار
شیلنگ کشاورزی دو لایه
شیلنگ کشاورزی سه لایه
شیلنگ کشاورزی لاستیکی
شیلنگ کشاورزی فشار قوی
شیلنگ کشاورزی طرح دارا کار
شیلنگ کشاورزی ژله ای
شیلنگ کشاورزی طرح ژاپن
شیلنگ کشاورزی آجدار
✅شیلنگ گازی
شیلنگ گازی ماری
شیلنگ گازی سه لایه
شیلنگ گازی شیری
شیلنگ گازی مشکی فشار قوی
شیلنگ گازی پکیجی
✅شیلنگ خرطومی
شیلنگ خرطومی طوسی
شیلنگ خرطومی آبی نفتی
شیلنگ خرطومی سفید استخوانی
شیلنگ خرطومی هواکشی
شیلنگ خرطومی جاروبرقی
شیلنگ خرطومی شفاف
شیلنگ خرطومی سوپرفلکس
✅شیلنگ فنردار 
شیلنگ فنردار مواد غذایی
شیلنگ فنردار بنزینی
شیلنگ فنردار گازوئیلی
شیلنگ فنردار اسید
✅ شیلنگ بادسیم دار
شیلنگ باد یک لاسیم
شیلنگ باد دو لاسیم
شیلنگ باد چهار لاسیم
✅شیلنگ باد نخ دار
شیلنگ باد سم پاشی
شیلنگ باد نخ دار هوا
شیلنگ باد روغن
✅ شیلنگ صنایع پزشکی
شیلنگ اکسیژن
شیلنگ نیتروژن
شیلنگ وکیوم
شیلنگ سیلیکونی پزشکی و دارویی
شیلنگ ساکشن 
شیلنگ سرم
شیلنگ دو قلو
✅ شیلنگ مواد غذایی
شیلنگ نخدار مواد غذایی
شیلنگ فنردار مواد غذایی
✅ شیلنگ لاستیکی
شیلنگ لاستیکی نخدار بنزین
 شیلنگ لاستیکی نخدار باد
شیلنگ لاستیکی نخدار آبیاری
شیلنگ لاستیکی نخدار گازی
✅شیلنگ تراز
شیلنگ حصیری

 

 

قیمت محصولات:
لیست قیمت محصولات شیلنگ خرطومی (PVC )
طوسی و سبز
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(معمولی)Level1
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 40 350,000
1/1-4 3/2 40 465,000
1/1-2 3/8 40 510,000
2 5 36 670,000
2/1-2 6/3 30 1,020,000
3 7/5 30 1,120,000
4 10 30 1,970,000
5 12/5 25 2,900,000
6 15 25 3,630,000
8 20 6 5,860,000
طوسی و سبز
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(سوپر)Level2
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 40 400,000
1/1-4 3/2 40 540,000
1/1-2 3/8 40 660,000
2 5 36 760,000
2/1-2 6/3 30 1,120,000
3 7/5 30 1,340,000
4 10 30 2,300,000
5 12/5 30 3,120,000
6 15 30 4,100,000
8 20 30
آبی نفتی
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(معمولی)Level1
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 40 500,000
1/1-4 3/2 40 580,000
1/1-2 3/8 40 660,000
2 5 36 900,000
2/1-2 6/3 30 1,150,000
3 7/5 30 1,340,000
4 10 30 2,260,000
5 12/5 25 3,210,000
6 15 25 4,640,000
8 20 6 6,180,000
آبی نفتی
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(سوپر)Level2
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 30 550,000
1/1-4 3/2 30 850,000
1/1-2 3/8 30 900,000
2 5 30 1,200,000
2/1-2 6/3 30 1,600,000
3 7/5 30 1,710,000
4 10 30 2,470,000
5 12/5 25 3,450,000
6 15 25
8 20 6
سفید استخوانی
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(معمولی)Level1
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 40 450,000
1/1-4 3/2 40 560,000
1/1-2 3/8 40 610,000
2 5 36 700,000
2/1-2 6/3 30 1,100,000
3 7/5 30 1,300,000
4 10 30
5 12/5 25
6 15 25
8 20 6
هواکشی
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(معمولی)Level1
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 30 350,000
1/1-4 3/2 30 450,000
1/1-2 3/8 30 500,000
2 5 30 600,000
2/1-2 6/3 30 800,000
3 7/5 30 900,000
4 10 30 1,100,000
5 12/5 25 1,210,000
6 15 25 1,340,000
8 20 25 1,800,000
لیست قیمت مدل یاسا اعلاء لیست قیمت مدل یاسا معمولی
نمره ۲ 585000 نمره۲ 395,000
نمره ۲.۵ 835,000 نمره۲.۵ 595,000
نمره ۳ 1,190,000 نمره۳ 885,000
نمره ۴ 1,190,000 نمره۴ 885,000
نمره ۵ 1,390,000
نمره ۶ 1,420,000
لیست قیمت شفاف نخدار کریستالی لیست قیمت تکنو فشارقوی
نمره۲ 295,000 نمره ۲ 745,000
نمره ۲.۵ 495,000 نمره ۲.۵ 985,000
نمره ۳ 695,000 نمره ۳ 1,250,000
نمره ۴ 725,000 نمره ۴ 1,280,000
نمره ۵ 1,265,000
نمره ۶ 129,000
لیست قیمت سه لایه 
نمره ۲ 485,000
نمره ۲.۵ 635,000
نمره ۳ 845,000
لیست قیمت ژله ای سنگین شیلنگ تراز ۱۰کیلوگرمی
نمره۲ 485,000 تمامی سایز موجود 640,000
نمره۲.۵ 63,500
نمره۳ 995,000
شیلنگ گازی  شیلنگ لاستیکی منجیددار بنزینی 20تا 60 بار
ماری  195,000 سایز قیمت(ریال)
شفاف ۳۴۵۰۰۰ 4 340,000
طرح فرانسه 345,000 5 380,000
سه لایه  495,000 1/4 420,000
مشکی فشارقوی  525,000 5/16 520,000
پکیچی نخدار   745,000 3/8 570,000
شیلنگ لاستیکی منجیددار باد  20تا 60بار 1/2 730,000
سایز قیمت(ریال)
1/4 360,000
5/16 390,000
3/8 450,000
1/2 660,000
لیست قیمت محصولات آبنما فنردار:
سایز متراژ(متر) بهای متر(ریال)
3/8 100 300,000
1/2 50 300,000
5/8 50 350,000
3/4 50 385,000
1 50 500,000
1-1/4 50 550,000
1-1/2 50 610,000
2 50 950,000
2-1/2 30 1,550,000
3 30 2,100,000
4 20 4,500,000
قیمت محصولات مشکی ممتاز
سایز نام کالا متراژ قیمت(متر)
1/4 مشکی ممتاز 100 4,800
3/8 مشکی قوی 50 7,600
مشکی ممتاز 50 9,700
1/2 مشکی قوی 50 7,600
مشکی ممتاز 50 9,000
5/8 مشکی ممتاز 50 14,500
3/4 مشکی قوی 50 14,500
مشکی ممتاز 50 17,600
مشکی ممتاز(Anti UV) 50 18,700
1 مشکی قوی 50 18,000
مشکی ممتاز 50 21,800
مشکی ممتاز قوی 50 25,300
1-1/4 مشکی ممتاز قوی 30 35,200
1-1/2 مشکی ممتاز قوی 25 38,700

 

 

سایر مقالات:

صادرات شیلنگ آب
صادرات شیلنگ
صادرات شیلنگ به ارمنستان
بازگشت به لیست

2 نظر در “صادرات شیلنگ به پاکستان- قوانین 2024 {قیمت و مشاوره }

  1. علی گفت:

    ممنون از توضیحاتتون

  2. محمد گفت:

    امکان داره بیشتر درباره نوع قانونی صادرات به این کشور توضیح بدین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *