وبلاگ

مشخصات شیلنگ لاستیکی + آشنایی با 8 نوع شیلنگ لاستیکی

مشخصات و ویژگی‌های شیلنگ لاستیکی

آگاهی حین خرید شیلنگ لاستیکی مستلزم درنظرگرفتن پارامترها و مشخصات شیلنگ لاستیکی است. با شناخت ویژگی‌ها و تنوع محصولی که نیاز داریم، می‌توان روند خرید و رفع احتیاجات را تسریع بخشید. برای داشتن یک خرید صحیح، سریع و کارآمد در ادامه مطلب ما ابعاد گسترده‌ای از مشخصات و ویژگی‌های شیلنگ لاستیکی را ارائه می‌دهیم.

انواع شیلنگ لاستیکی باتوجه‌به کاربرد آن‌ها

شیلنگ‌های لاستیکی باتوجه‌به کاربرد، سایز، مواد اولیه و برخی مشخصات دیگر که در ادامه توضیح خواهیم داد، به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • شیلنگ لاستیکی کشاورزی
  • شیلنگ لاستیکی صنایع پزشکی
  • شیلنگ لاستیکی حصیری
  • شیلنگ لاستیکی خرطومی
  • شیلنگ لاستیکی گازی
  • شیلنگ لاستیکی باد نخ دار
  • شیلنگ لاستیکی فنردار
  • شیلنگ لاستیکی باد سیم‌دار
  • و…

تنوع و متریال متفاوت در ساخت شیلنگ لاستیکی باعث تفاوت در مشخصات شیلنگ لاستیکی می‌شود و مشتری‌ها بر اساس مشخصات ارائه شده، محصول موردنظر خود را خریداری می‌کنند. در ادامه به بررسی انواع شیلنگ‌های لاستیکی باتوجه‌به ابعاد، سایز، جنس و… شیلنگ لاستیکی پرداخته‌ایم.

مشخصات شیلنگ لاستیکی کشاورزی

شیلنگ لاستیکی کشاورزی برای آبیاری و انتقال مواد کم خطری مانند کود مناسب است و در انواع مختلف تخت یک‌لایه، شیلنگ معمولی آبیاری، تخت تقویت شده با نخ و فشارقوی تولید می‌شود که فشارقوی در سه‌لایه انواع مختلفی دارد. شیلنگ لاستیکی کشاورزی در نوع تخت، در برابر مواد شیمیایی کم خطر مانند کود مقاوم است و برای انتقال آب و سایر مایعات مناسب است.

شیلنگ معمولی آبیاری، مرسوم‌ترین نوع شیلنگ لاستیکی کشاورزی است که دوام بالایی دارد. انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت در برابر کشش نیز از مشخصات شیلنگ لاستیکی مخصوص آبیاری است. مشتریان معمولاً این شیلنگ را در متراژ زیاد خریداری می‌کنند. این نوع شیلنگ لاستیکی در برابر حرارت مقاوم نیست.

ویژگی‌های شیلنگ لاستیکی کشاورزی عبارت‌اند از:

  • ابعاد شیلنگ لاستیکی کشاورزی: این شیلنگ در انواع یک‌لایه و چندلایه و یا تقویت شده با نخ ساخته می‌شود. از این شیلنگ اغلب برای آبیاری در مزارع استفاده می‌شود؛ به همین دلیل در ابعاد مختلفی متناسب با سفارش مشتریان ساخته می‌شود.
  • مواد اولیه شیلنگ لاستیکی کشاورزی: باتوجه‌به نوع کاربرد، مواد اولیه به‌کاررفته در ساخت متفاوت است. به‌عنوان‌مثال، در ساخت شیلنگ لاستیکی مخصوص آبیاری از پلاستیک بازیافتی استفاده شده است؛ به همین دلیل برای سلامتی افراد مضر است. مواد اولیه ساخت این نوع شیلنگ نامرغوب است.
  • وزن شیلنگ لاستیکی کشاورزی: شیلنگ لاستیکی تخت به دلیل یک‌لایه بودن، وزن کمی دارد؛ اما نوع فشارقوی آن که در سه‌لایه ساخته می‌شود، به نسبت وزن بیشتری دارد.
  • جنس شیلنگ لاستیکی کشاورزی: شیلنگ لاستیکی تخت از جنس پی‌وی‌سی است. پی‌وی‌سی یک نوع پلاستیک مرغوب است. جنس شیلنگ لاستیکی مخصوص آبیاری از پلاستیک بازیافتی است؛ به همین دلیل جنس چندان مرغوبی ندارد و فقط مخصوص آبیاری تولید می‌شود.
  • رنگ شیلنگ لاستیکی کشاورزی: از مشخصات شیلنگ لاستیکی تخت این است که در رنگ‌های قرمز و مشکی تولید می‌شود؛ اما اگر مشتری رنگ دیگری سفارش دهد، منعی وجود ندارد. شیلنگ لاستیکی فشارقوی در رنگ مشکی، آبی و سفید ساخته می‌شود و شیلنگ مختص آبیاری تنها در رنگ مشکی موجود است.
  • طرح شیلنگ لاستیکی کشاورزی: این شیلنگ در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. اگر مشتری طرح موردنظر خود را سفارش دهد، به بهترین شیوه تولید می‌شود.

مشخصات شیلنگ لاستیکی خرطومی

شیلنگ لاستیکی خرطومی باتوجه‌به مقاومت در برابر حرارت و استحکام بالایی که دارد، در برق، کشاورزی و صنعت کاربرد زیادی دارد.

ویژگی‌های شیلنگ لاستیکی خرطومی عبارت‌اند از:

  • ابعاد شیلنگ لاستیکی خرطومی: این نوع شیلنگ در چندلایه ساخته می‌شود؛ به همین دلیل تعداد لایه در ابعاد آن بسیار مؤثر است. هر چه تعداد لایه بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر است.
  • مواد اولیه شیلنگ لاستیکی خرطومی: در ساخت این شیلنگ از پلاستیک سخت و مواد انعطاف‌پذیر استفاده شده است که با وجود مقاوم‌بودن، انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشد.
  • وزن شیلنگ لاستیکی خرطومی: هر چه تعداد لایه آن بیشتر باشد، سنگین‌تر خواهد بود.
  • طول شیلنگ لاستیکی خرطومی: در ساخت اکثر شیلنگ‌ها، نظر مشتری ارجحیت دارد؛ البته به شرطی که مورداستفاده مشخص باشد.
  • جنس شیلنگ لاستیکی خرطومی: جنس این نوع شیلنگ باتوجه‌به کاربرد آن بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا از این نوع شیلنگ در حرارت بالا استفاده می‌شود. به دلیل مواد اولیه به‌کاررفته در تولید آن می‌توان گفت که از جنس مرغوبی برخوردار است.
  • سایز شیلنگ لاستیکی خرطومی: به‌طورکلی در تولید این شیلنگ دو سایز در نظر گرفته شده است: سایز کوتاه و بزرگ. ابعاد این شیلنگ مؤثر در سایز آن است. این شیلنگ در رنگ و طرح متفاوت به تولید می‌رسد.

مشخصات شیلنگ لاستیکی باد نخ دار

از این نوع شیلنگ برای انتقال گاز و سیالات استفاده می‌شود و انواعی دارد. شیلنگ لاستیکی باد نخ دار هوا، باد نخ دار فشارقوی، باد نخ دار یک‌لایه و دولایه و باد نخ دار روغن انواع مختلف شلینگ لاستیکی باد نخ دار هستند.

ویژگی‌های شیلنگ لاستیکی باد نخ‌دار عبارت‌اند از:

  • مواد اولیه شیلنگ لاستیکی باد نخ دار: برای افزایش انعطاف‌پذیری در آن از لایه تقویتی از جنس نخ و پلاستیک استفاده شده است.
  • جنس شیلنگ لاستیکی باد نخ دار: به دلیل استفاده از پی‌وی‌سی و نخ به‌عنوان لایه تقویتی از جنس مقاومی برخوردار و در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است.
  • سایز شیلنگ لاستیکی باد نخ دار: سایز این شیلنگ به عواملی همچون ابعاد و تعداد لایه آن بستگی دارد؛ به همین علت در سایزهای متفاوتی در بازار عرضه می‌شود.

مشخصات شیلنگ لاستیکی باد سیم‌دار

این نوع از شیلنگ از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در انواع صنایع کاربرد زیادی دارد. شیلنگ لاستیکی باد سیم‌دار در رنگ‌بندی مختلف به دست مشتریان می‌رسد.

ویژگی‌های شیلنگ لاستیکی باد سیم‌دار عبارت‌اند از:

  • سایز شیلنگ لاستیکی باد سیم‌دار: بر اساس سایز و لایه در سه مدل تولید می‌شود. یک‌لایه، دولایه و چهارلایه ساخته می‌شود.
  • وزن شیلنگ لاستیکی باد سیم‌دار: وزن آن باتوجه‌به تعداد لایه و سایز آن تعیین می‌شود.

مشخصات شیلنگ لاستیکی صنایع پزشکی

شیلنگ لاستیکی صنایع پزشکی از مهم‌ترین نوع شیلنگ‌ها است؛ چون از آن در امور پزشکی، بیمارستان‌ها، داروسازی و مواد غذایی استفاده می‌کنند. این نوع شیلنگ در انواع مختلفی همچون: سیلیکونی، وکیوم، اکسیژن و نیتروژن ساخته می‌شود.

ویژگی‌های شیلنگ لاستیکی صنایع پزشکی شامل موارد زیر است:

  • مواد اولیه شیلنگ لاستیکی صنایع پزشکی: برای ساخت این نوع شیلنگ از مواد اولیه مورد تأیید سازمان غذا و دارو استفاده می‌شود؛ به همین دلیل می‌توان گفت که مرغوب‌ترین مواد بدون استفاده از مواد شیمیایی در ساخت آن به‌کاررفته است.
  • وزن شیلنگ لاستیکی صنایع پزشکی: به دلیل کاربرد آن در محیط‌هایی مانند بیمارستان، هر چقدر وزن این شیلنگ کمتر باشد، قیمت آن بیشتر است؛ پس همیشه وزن زیاد عامل افزایش قیمت آن نیست.

مشخصات شیلنگ لاستیکی حصیری

علت انتخاب عنوان حصیری برای این نوع شیلنگ، استفاده از یک‌لایه حصیر از جنس الیاف فولادی برای افزایش مقاومت شیلنگ در برابر سایش و خوردگی است. از این نوع شیلنگ در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود.

ویژگی‌های شیلنگ لاستیکی حصیری عبارت‌اند از:

  • طول شیلنگ لاستیکی حصیری: این نوع شیلنگ باتوجه‌به کاربرد و نوع آن، در شش سایز تولید می‌شود. مشتریان باید باتوجه‌به استفاده موردنظر، سایز آن را از قبل بدانند.
  • رنگ شیلنگ لاستیکی حصیری: رنگ‌بندی در شیلنگ لاستیکی حصیری بسیار مهم است. شیلنگ لاستیکی حصیری با رنگ آبی و قرمز مناسب انتقال آب گرم و سرد است؛ اما رنگ آبی این شیلنگ به معنای این است که شیلنگ مخصوص انتقال آب سرد است.

مشخصات شیلنگ لاستیکی گازی

شیلنگ لاستیکی گازی در سه نوع پارچه لاستیکی، گازی دم و تقویت شده عرضه بازار می‌شود که هر کدام مشخصات ویژه‌ای دارند. هر سه نوع این شیلنگ در چندلایه، با انعطاف بالا و در تنوع زیاد ساخته می‌شود. طول شیلنگ لاستیکی گازی: طول این نوع شیلنگ باتوجه‌به کاربرد آن از 1 تا 2 متر تعیین می شود.

مشخصات شیلنگ لاستیکی فنردار

شیلنگ لاستیکی فنردار در پالایشگاه‌ها، جایگاه سوخت، مرکز آتش‌نشانی و صنعت کاربرد دارد. این نوع شیلنگ از انعطاف بالایی برخوردار و همچنین مقاوم در برابر حرارت و آتش از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن است. سرعت بالا در انتقال نیز می‌تواند خصوصیت مثبت این شیلنگ باشد.

ویژگی‌های شیلنگ لاستیکی فنردار عبارت‌اند از:

  • جنس شیلنگ لاستیکی فنردار: پلاستیک نرم و فنر جنس استیل در ساخت آن به‌کاررفته است.
  • وزن شیلنگ لاستیکی فنردار: وزن شیلنگ لاستیکی فنردار به دلیل کاربرد آن در مواردی که نیازمند امنیت بالایی است، بیشتر است.

تهران شیلنگ؛ راهنمای شما در انتخاب درست

تهران شیلنگ با ارائه مشخصات شیلنگ لاستیکی در انواع مختلف با مشتریان گرامی صادقانه برخورد می‌کند. ما در تهران شیلنگ با ارائه بهترین و مرغوب‌ترین انواع شیلنگ‌ها سعی می‌کنیم انتخاب مشکل‌پسندان باشیم. هنگام رجوع کافی است نیاز خود را بیان کنید و ما باتوجه‌به تقاضای شما، محصول موردنظر را با تنوع بالا در اختیار شما قرار می‌دهیم.

کلام آخر

همیشه بهتر است قبل از بازار رفتن، کالا یا خدمت موردنظر خود را با مشخصات کامل آن بررسی کنید تا از خرید خود مطمئن باشید. در این مطلب با مشخصات شیلنگ لاستیکی آشنا شدید؛ حال می‌توانید به پشتوانه آنچه یاد گرفته‌اید، برای خرید شیلنگ موردنظر اقدام کنید.

سؤالات متداول

  1. قیمت شیلنگ لاستیکی به چه عواملی بستگی دارد؟

ابعاد، وزن، جنس و کاربرد شیلنگ

  1. رنگ‌بندی شیلنگ لاستیکی حصیری به چه معناست؟

رنگ آبی مخصوص آب سرد و رنگ قرمز و آبی مخصوص آب گرم و سرد

  1. شیلنگ لاستیکی باد نخ دار چه کاربردی دارد؟

در حوزه‌های کشاورزی و بهداشتی

 

محصولات شیلنگ:
✅شیلنگ کشاورزی
شیلنگ کشاورزی شفاف کریستالی
شیلنگ کشاورزی نخ دار
شیلنگ کشاورزی دو لایه
شیلنگ کشاورزی سه لایه
شیلنگ کشاورزی لاستیکی
شیلنگ کشاورزی فشار قوی
شیلنگ کشاورزی طرح دارا کار
شیلنگ کشاورزی ژله ای
شیلنگ کشاورزی طرح ژاپن
شیلنگ کشاورزی آجدار
✅شیلنگ گازی
شیلنگ گازی ماری
شیلنگ گازی سه لایه
شیلنگ گازی شیری
شیلنگ گازی مشکی فشار قوی
شیلنگ گازی پکیجی
✅شیلنگ خرطومی
شیلنگ خرطومی طوسی
شیلنگ خرطومی آبی نفتی
شیلنگ خرطومی سفید استخوانی
شیلنگ خرطومی هواکشی
شیلنگ خرطومی جاروبرقی
شیلنگ خرطومی شفاف
شیلنگ خرطومی سوپرفلکس
✅شیلنگ فنردار 
شیلنگ فنردار مواد غذایی
شیلنگ فنردار بنزینی
شیلنگ فنردار گازوئیلی
شیلنگ فنردار اسید
✅ شیلنگ بادسیم دار
شیلنگ باد یک لاسیم
شیلنگ باد دو لاسیم
شیلنگ باد چهار لاسیم
✅شیلنگ باد نخ دار
شیلنگ باد سم پاشی
شیلنگ باد نخ دار هوا
شیلنگ باد روغن
✅ شیلنگ صنایع پزشکی
شیلنگ اکسیژن
شیلنگ نیتروژن
شیلنگ وکیوم
شیلنگ سیلیکونی پزشکی و دارویی
شیلنگ ساکشن 
شیلنگ سرم
شیلنگ دو قلو
✅ شیلنگ مواد غذایی
شیلنگ نخدار مواد غذایی
شیلنگ فنردار مواد غذایی
✅ شیلنگ لاستیکی
شیلنگ لاستیکی نخدار بنزین
 شیلنگ لاستیکی نخدار باد
شیلنگ لاستیکی نخدار آبیاری
شیلنگ لاستیکی نخدار گازی
✅شیلنگ تراز
شیلنگ حصیری

 

 

قیمت محصولات:
لیست قیمت محصولات شیلنگ خرطومی (PVC )
طوسی و سبز
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(معمولی)Level1
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 40 350,000
1/1-4 3/2 40 465,000
1/1-2 3/8 40 510,000
2 5 36 670,000
2/1-2 6/3 30 1,020,000
3 7/5 30 1,120,000
4 10 30 1,970,000
5 12/5 25 2,900,000
6 15 25 3,630,000
8 20 6 5,860,000
طوسی و سبز
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(سوپر)Level2
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 40 400,000
1/1-4 3/2 40 540,000
1/1-2 3/8 40 660,000
2 5 36 760,000
2/1-2 6/3 30 1,120,000
3 7/5 30 1,340,000
4 10 30 2,300,000
5 12/5 30 3,120,000
6 15 30 4,100,000
8 20 30
آبی نفتی
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(معمولی)Level1
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 40 500,000
1/1-4 3/2 40 580,000
1/1-2 3/8 40 660,000
2 5 36 900,000
2/1-2 6/3 30 1,150,000
3 7/5 30 1,340,000
4 10 30 2,260,000
5 12/5 25 3,210,000
6 15 25 4,640,000
8 20 6 6,180,000
آبی نفتی
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(سوپر)Level2
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 30 550,000
1/1-4 3/2 30 850,000
1/1-2 3/8 30 900,000
2 5 30 1,200,000
2/1-2 6/3 30 1,600,000
3 7/5 30 1,710,000
4 10 30 2,470,000
5 12/5 25 3,450,000
6 15 25
8 20 6
سفید استخوانی
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(معمولی)Level1
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 40 450,000
1/1-4 3/2 40 560,000
1/1-2 3/8 40 610,000
2 5 36 700,000
2/1-2 6/3 30 1,100,000
3 7/5 30 1,300,000
4 10 30
5 12/5 25
6 15 25
8 20 6
هواکشی
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(معمولی)Level1
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 30 350,000
1/1-4 3/2 30 450,000
1/1-2 3/8 30 500,000
2 5 30 600,000
2/1-2 6/3 30 800,000
3 7/5 30 900,000
4 10 30 1,100,000
5 12/5 25 1,210,000
6 15 25 1,340,000
8 20 25 1,800,000
لیست قیمت مدل یاسا اعلاء لیست قیمت مدل یاسا معمولی
نمره ۲ 585000 نمره۲ 395,000
نمره ۲.۵ 835,000 نمره۲.۵ 595,000
نمره ۳ 1,190,000 نمره۳ 885,000
نمره ۴ 1,190,000 نمره۴ 885,000
نمره ۵ 1,390,000
نمره ۶ 1,420,000
لیست قیمت شفاف نخدار کریستالی لیست قیمت تکنو فشارقوی
نمره۲ 295,000 نمره ۲ 745,000
نمره ۲.۵ 495,000 نمره ۲.۵ 985,000
نمره ۳ 695,000 نمره ۳ 1,250,000
نمره ۴ 725,000 نمره ۴ 1,280,000
نمره ۵ 1,265,000
نمره ۶ 129,000
لیست قیمت سه لایه 
نمره ۲ 485,000
نمره ۲.۵ 635,000
نمره ۳ 845,000
لیست قیمت ژله ای سنگین شیلنگ تراز ۱۰کیلوگرمی
نمره۲ 485,000 تمامی سایز موجود 640,000
نمره۲.۵ 63,500
نمره۳ 995,000
شیلنگ گازی  شیلنگ لاستیکی منجیددار بنزینی 20تا 60 بار
ماری  195,000 سایز قیمت(ریال)
شفاف ۳۴۵۰۰۰ 4 340,000
طرح فرانسه 345,000 5 380,000
سه لایه  495,000 1/4 420,000
مشکی فشارقوی  525,000 5/16 520,000
پکیچی نخدار   745,000 3/8 570,000
شیلنگ لاستیکی منجیددار باد  20تا 60بار 1/2 730,000
سایز قیمت(ریال)
1/4 360,000
5/16 390,000
3/8 450,000
1/2 660,000
لیست قیمت محصولات آبنما فنردار:
سایز متراژ(متر) بهای متر(ریال)
3/8 100 300,000
1/2 50 300,000
5/8 50 350,000
3/4 50 385,000
1 50 500,000
1-1/4 50 550,000
1-1/2 50 610,000
2 50 950,000
2-1/2 30 1,550,000
3 30 2,100,000
4 20 4,500,000
قیمت محصولات مشکی ممتاز
سایز نام کالا متراژ قیمت(متر)
1/4 مشکی ممتاز 100 4,800
3/8 مشکی قوی 50 7,600
مشکی ممتاز 50 9,700
1/2 مشکی قوی 50 7,600
مشکی ممتاز 50 9,000
5/8 مشکی ممتاز 50 14,500
3/4 مشکی قوی 50 14,500
مشکی ممتاز 50 17,600
مشکی ممتاز(Anti UV) 50 18,700
1 مشکی قوی 50 18,000
مشکی ممتاز 50 21,800
مشکی ممتاز قوی 50 25,300
1-1/4 مشکی ممتاز قوی 30 35,200
1-1/2 مشکی ممتاز قوی 25 38,700

 

سایر مقالات:

کاربرد شیلنگ لاستیکی
قیمت انواع شیلنگ خرطومی
خرید عمده شیلنگ کولر آبی

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *