وبلاگ

نحوه استفاده از شیلنگ کشاورزی – 5 نکته در مورد استفاده از شلنگ کشاورزی

نحوه استفاده از شیلنگ کشاورزی

نحوه استفاده از شیلنگ کشاورزی

نحوه استفاده از شیلنگ کشاورزی دارای الزامات تخصصی است که توجه به آنها باعث آبیاری مناسب و در نتیجه تولید محصولات باکیفیت می‌شود؛ اما آیا می‌دانید که چه نوع شیلنگی را برای آبیاری خود انتخاب کنید و نحوه صحیح استفاده از شیلنگ کشاورزی را می‌دانید؟

نحوه استفاده از شیلنگ کشاورزی

شناخت انواع شیلنگ کشاورزی و نحوه استفاده از هریک به شما این آگاهی را می‌دهد که چه نوع شلنگی را برای کدام زمین انتخاب کنید. ما در این مقاله اطلاعاتی را در مورد انواع شیلنگ‌های کشاورزی، کاربرد آنها و نکات ریز و درشت در مورد آنها ارائه خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

 

شماره تماس تولیدی شیلنگ

 

شیلنگ کشاورزی چیست؟

شیلنگ کشاورزی، یک لوله توخالی است که به کشاورزان کمک می‌کند تا به‌راحتی زمین‌ها و محصولات زراعی خود را آبیاری کنند. این لوله‌های توخالی انواع مختلفی دارند و ممکن است که سخت یا انعطاف‌پذیر باشند. همچنین نحوه کار با شلنگ کشاورزی بسیار آسان است؛ به همین دلیل بسیار محبوب هستند.

شیلنگ کشاورزی چیست؟

انواع شیلنگ‌های کشاورزی

انواع شیلنگ کشاورزی بر اساس جنس وجود دارند که ما در زیر به بررسی محبوب‌ترین و پرکاربردترین آنها می‌پردازیم. همچنین نحوه استفاده از شیلنگ کشاورزی در هر مدل و نوعی را بررسی خواهیم کرد.

شماره تماس تولیدی شیلنگ

شیلنگ لاستیکی

شلنگ لاستیکی نوعی ماده پلیمری طبیعی یا مصنوعی است که برای انتقال آب برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شود. احتمالاً این نوع شلنگ، رایج‌ترین نوع شلنگ آبیاری است.

از مشخصات شیلنگ کشاورزی لاستیکی می‌توان به خاصیت کشسانی بالای آن اشاره کرد. می‌توان گفت که این نوع شلنگ تا ۱۰ درصد افزایش کشش طولی را تحمل می‌کند. همچنین شیلنگ لاستیکی طبیعی ۹۲ تا ۹۵ درصد هیدروکربن را در خود دارد؛ در حالی که این مقدار برای بخش مصنوعی ۵ تا ۸ درصد است.

شیلنگ ژله‌ای

شیلنگ کشاورزی ژله‌ای عمدتاً از نوع پی‌وی‌سی بسیار انعطاف‌پذیر است. همچنین خرید شیلنگ کشاورزی ژله‌ای بسیار به‌صرفه است؛ زیرا به دلیل خاصیت نرمی و کشسانی بالایی که دارد، برای انواع زمین‌ها به‌خصوص زمین‌های سنگلاخی مناسب است و طول عمر بالایی دارد.

شیلنگ ژله‌ای

نحوه استفاده از شیلنگ کشاورزی ژله‌ای به‌گونه‌ای است که ریشه گیاه در آن نفوذ می‌کند و بدون آنکه آسیبی به شیلنگ وارد کند، به‌خوبی آبیاری می‌شود.

شیلنگ طرح داراکار

شرکت داراکار تولیدکننده انواع لوله، اتصالات و شیلنگ‌های کشاورزی است. از جمله تولیدات این شرکت می‌توان دو نوع شیلنگ کشاورزی به نام‌های بوستان و گلستان اشاره کرد. نحوه استفاده از شیلنگ کشاورزی نوع بوستان به شیوه‌ای است که از آن برای آبیاری سبک استفاده می‌شود.

اما نوع گلستان مقاومت بالاتری دارد و بیشتر برای مصارف باغبانی و کشاورزی انبوه و انتقال مواد سنگین استفاده می‌شود. به‌جز بوستان و گلستان، انواع شیلنگ کشاورزی طرح دارا کار موجود هستند که می‌توان به شیلنگ‌های مروارید و نگین اشاره کرد.

شماره تماس تولیدی شیلنگ

شیلنگ آج‌دار

شیلنگ‌های کشاورزی آج‌دار یک نوع جداگانه نیستند، بلکه آج آستری خارجی بر روی شیلنگ‌های دیگر هستند. آج شیلنگ‌ها از جنس گرانول پی‌وی‌سی و ریز پلیمرها است که باعث کاهش نسبت سطح شیلنگ با زمین می‌شود؛ در نتیجه میزان پارگی شیلنگ کاهش و انعطاف آنها افزایش می‌یابد.

قیمت شیلنگ کشاورزی طرح آج‌دار بسته به سایز لوله و متراژ آن متفاوت است؛ به‌عنوان‌مثال، قیمت شیلنگ ½ با متراژ ۵۰ متر، ۶۴۰ هزار تومان است.

شیلنگ آج‌دار

شیلنگ فشارقوی

این شیلنگ‌ها همان‌طور که از نام آنها پیداست، آب و مواد را با فشار زیادی منتقل می‌کنند. از مشخصات شیلنگ کشاورزی فشارقوی می‌توان به انعطاف‌پذیری عالی، وزن سبک، مقاومت بالا در برابر سرما، استحکام زیاد و طول عمر طولانی آن اشاره کرد.

جنس این شیلنگ‌ها از پی‌وی‌سی است و لایه‌های تقویت‌کننده میانی از الیاف مصنوعی یا پلی‌اورتان با کشش بالا و ماندگاری زیاد را دارا است.

 

“در مورد سایبان برقی بیشتر بخوانید”

 

شیلنگ دولایه

مشخصات شیلنگ کشاورزی دولایه به این صورت است که اولاً شما یک‌لایه داخلی صاف دارید که روی آن یک سیستم تقویت‌کننده نخ وجود دارد و در نهایت یک پوشش لایه بیرونی ضخیم در آن وجود دارد.

نحوه استفاده از شیلنگ کشاورزی دولایه به صورتی است که از آن برای آبیاری‌های سبک استفاده می‌کنند. جنس این شلنگ‌ها عمدتاً از پی‌وی‌سی است و ساختار تقویت‌کننده آن‌ها از جنس پلی‌استر، پنبه یا فلز است.

شماره تماس تولیدی شیلنگ

 

شیلنگ‌های سه‌لایه

نحوه استفاده از شیلنگ کشاورزی سه‌لایه به نحوی است که به علت ساختار سنگینی که دارد، برای آبیاری‌های سنگین و کشاورزی انبوه استفاده می‌شود. شیلنگ‌های سه‌لایه در واقع از پنج لایه ساخته شده‌اند. لایه‌های این شیلنگ عبارت‌اند از: یک‌لایه داخلی، یک‌لایه چسب، استر تقویت‌کننده، یک‌لایه چسب ثانویه و یک‌لایه بیرونی است.

جنس لایه بیرونی و داخلی عمدتاً از PVC و جنس استر تقویت‌کننده از پلی‌استرهایی است که مقاومت کششی بالایی دارند. قیمت شیلنگ کشاورزی سه‌لایه به علت تعداد لایه‌های اضافه، مواد سازنده و به‌خاطر کیفیت بالایی که دارد، نسبتاً بالا است.

شیلنگ‌های نخ دار

وجود نخ‌های مخصوص در شیلنگ‌ها باعث استحکام هرچه بیشتر آنها می‌شوند؛ به‌طوری‌که به علت خاصیت کشسانی که دارند، در مقابل گرما و فشار زیاد مقاومت زیادی را از خود به نمایش می‌گذارند.

همچنین در شرایط سرد، وجود این نخ‌ها باعث می‌شود تا حالت خود را حفظ کنند. وجود این آستر به شلنگ‌ها این امکان را می‌دهد تا فشار ۲۰ تا ۸۰ برابر را تحمل کنند. انواع شیلنگ کشاورزی نخ دار باکیفیت در بازار ایران تولید می‌شوند و قیمت آنها بر اساس تعداد لایه‌های شیلنگ و کاربرد آنها متفاوت است.

شیلنگ‌های نخ دار

شیلنگ شفاف کریستالی

این نوع شیلنگ‌ها به شیلنگ آب‌نما و تراز هم شناخته می‌شوند که جنس آنها از گرانول است و به علت استفاده از مواد اولیه مرغوب، بسیار باکیفیت و محکم هستند؛ به همین دلیل طول عمر طولانی دارند.

از مشخصات شیلنگ کشاورزی شفاف کریستالی می‌توان به این اشاره کرد که به علت نبودن آستر نخ و یک‌لایه بودن، فشار کششی پایینی دارد. همچنین این شیلنگ از PVC ساخته شده و بیشتر کاربرد زینتی دارد.

شماره تماس تولیدی شیلنگ

 

شباهت انواع شیلنگ‌های کشاورزی

شباهتی که بین همه شیلنگ‌های کشاورزی وجود دارد این است که همه آنها به‌منظور انتقال هر چه راحت‌تر آب مورداستفاده قرار می‌گیرند. همچنین همه آنها در سایزهای گوناگون تولید می‌شوند که بر اساس ضخامت و جنس آنها، وزن‌های گوناگونی هم دارند. جنس عمده شیلنگ‌ها از پلی‌استرهای ضخیم است تا در مقابل حرارت و بریدگی مقاوم باشند.

شباهت انواع شیلنگ‌های کشاورزی

تفاوت شیلنگ‌های کشاورزی با یکدیگر

تفاوت استفاده از انواع شیلنگ کشاورزی بر اساس نوع و جنس به‌این‌ترتیب است که به‌عنوان‌مثال، شما نمی‌توانید از شیلنگ‌های شفاف کریستالی به‌جای شیلنگ‌های فشارقوی استفاده کنید؛ زیرا این شیلنگ‌ها مقاومت کافی در برابر فشار را ندارند و پاره می‌شوند. همچنین روش‌های استفاده از شیلنگ کشاورزی متفاوت هستند و ممکن است جنس شیلنگ‌ها نیز متفاوت باشد.

شماره تماس تولیدی شیلنگ

 

چگونگی انتخاب شیلنگ‌های کشاورزی

قابلیت استفاده از شیلنگ کشاورزی در اماکن مختلف به جواب سؤالاتی همچون: شیلنگ در چه زمینی قرار است استفاده شود؟ آیا بار مکانیکی روی شیلنگ وجود دارد؟ شلنگ در چه شرایط محیطی استفاده خواهد شد؟ آیا زمین دارای اصطکاک و تحت سایش است؟ نحوه استفاده از شیلنگ کشاورزی به چه صورت است؟ و عوامل دیگر بستگی دارد.

برای مثال، می‌توان گفت در زمینی سخت که شیلنگ در معرض سایش و اصطکاک زیاد قرار دارد، باید از شیلنگی با روکش مقاوم استفاده کرد؛ زیرا استفاده از شیلنگ نازک و تک‌لایه باعث پاره شدن آن می‌شود.

چگونگی انتخاب شیلنگ‌های کشاورزی

نحوه استفاده از شیلنگ کشاورزی

همان‌طور که در بالا توضیح داده شد، انواع مختلفی از شیلنگ‌های کشاورزی وجود دارند که جنس و کاربرد متفاوتی دارند. نحوه استفاده از شیلنگ کشاورزی بر اساس کاربرد آن به این‌گونه است که باید در زمان انتخاب شیلنگ، تجهیزاتی که قرار است شیلنگ در آن استفاده شود و کاری که قرار است انجام دهد را مدنظر داشته باشید. همچنین نحوه استفاده از شیلنگ کشاورزی بر اساس نوع آن را بدانید.

شماره تماس تولیدی شیلنگ

شیلنگ باکیفیت را از کجا بخریم؟

تولیدی‌های مختلفی در ایران در حال تولید شیلنگ‌های کشاورزی هستند؛ اما تهران شیلنگ به‌عنوان یک تولیدی شیلنگ معتبر و دارای سابقه طولانی در این زمینه اقدام به ساخت انواع شیلنگ‌های کشاورزی باکیفیت و درجه یک کرده است و در این راستا توانسته تا اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.

همچنین با افزایش محبوبیت و درخواست مردم برای خرید  انواع شیلنگ کشاورزی طرح ژاپن اقدام به تولید آنها در ایران کرده است.

سخن پایانی

برخلاف سال‌های پیش با توسعه کشاورزی و باغداری، دیگر نمی‌توان از روش‌های سنتی برای آبیاری مزارع و باغ‌های خود استفاده کرد؛ بنابراین استفاده از شیلنگ‌های کشاورزی متنوع و ابزارآلات پیشرفته تا حدودی کار کشاورزی را آسان‌تر کرده است.

شیلنگ‌های آبیاری در انواع مختلفی وجود دارند که اگر نحوه استفاده از شیلنگ کشاورزی را بدانید، به‌راحتی می‌توانید زمین‌ها و باغ‌های خود را آبیاری کنید.

شیلنگ باکیفیت را از کجا بخریم؟

 

محصولات شیلنگ:
✅شیلنگ کشاورزی
شیلنگ کشاورزی شفاف کریستالی
شیلنگ کشاورزی نخ دار
شیلنگ کشاورزی دو لایه
شیلنگ کشاورزی سه لایه
شیلنگ کشاورزی لاستیکی
شیلنگ کشاورزی فشار قوی
شیلنگ کشاورزی طرح دارا کار
شیلنگ کشاورزی ژله ای
شیلنگ کشاورزی طرح ژاپن
شیلنگ کشاورزی آجدار
✅شیلنگ گازی
شیلنگ گازی ماری
شیلنگ گازی سه لایه
شیلنگ گازی شیری
شیلنگ گازی مشکی فشار قوی
شیلنگ گازی پکیجی
✅شیلنگ خرطومی
شیلنگ خرطومی طوسی
شیلنگ خرطومی آبی نفتی
شیلنگ خرطومی سفید استخوانی
شیلنگ خرطومی هواکشی
شیلنگ خرطومی جاروبرقی
شیلنگ خرطومی شفاف
شیلنگ خرطومی سوپرفلکس
✅شیلنگ فنردار 
شیلنگ فنردار مواد غذایی
شیلنگ فنردار بنزینی
شیلنگ فنردار گازوئیلی
شیلنگ فنردار اسید
✅ شیلنگ بادسیم دار
شیلنگ باد یک لاسیم
شیلنگ باد دو لاسیم
شیلنگ باد چهار لاسیم
✅شیلنگ باد نخ دار
شیلنگ باد سم پاشی
شیلنگ باد نخ دار هوا
شیلنگ باد روغن
✅ شیلنگ صنایع پزشکی
شیلنگ اکسیژن
شیلنگ نیتروژن
شیلنگ وکیوم
شیلنگ سیلیکونی پزشکی و دارویی
شیلنگ ساکشن 
شیلنگ سرم
شیلنگ دو قلو
✅ شیلنگ مواد غذایی
شیلنگ نخدار مواد غذایی
شیلنگ فنردار مواد غذایی
✅ شیلنگ لاستیکی
شیلنگ لاستیکی نخدار بنزین
 شیلنگ لاستیکی نخدار باد
شیلنگ لاستیکی نخدار آبیاری
شیلنگ لاستیکی نخدار گازی
✅شیلنگ تراز
شیلنگ حصیری

 

 

قیمت محصولات:
لیست قیمت محصولات شیلنگ خرطومی (PVC )
طوسی و سبز
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(معمولی)Level1
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 40 350,000
1/1-4 3/2 40 465,000
1/1-2 3/8 40 510,000
2 5 36 670,000
2/1-2 6/3 30 1,020,000
3 7/5 30 1,120,000
4 10 30 1,970,000
5 12/5 25 2,900,000
6 15 25 3,630,000
8 20 6 5,860,000
طوسی و سبز
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(سوپر)Level2
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 40 400,000
1/1-4 3/2 40 540,000
1/1-2 3/8 40 660,000
2 5 36 760,000
2/1-2 6/3 30 1,120,000
3 7/5 30 1,340,000
4 10 30 2,300,000
5 12/5 30 3,120,000
6 15 30 4,100,000
8 20 30
آبی نفتی
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(معمولی)Level1
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 40 500,000
1/1-4 3/2 40 580,000
1/1-2 3/8 40 660,000
2 5 36 900,000
2/1-2 6/3 30 1,150,000
3 7/5 30 1,340,000
4 10 30 2,260,000
5 12/5 25 3,210,000
6 15 25 4,640,000
8 20 6 6,180,000
آبی نفتی
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(سوپر)Level2
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 30 550,000
1/1-4 3/2 30 850,000
1/1-2 3/8 30 900,000
2 5 30 1,200,000
2/1-2 6/3 30 1,600,000
3 7/5 30 1,710,000
4 10 30 2,470,000
5 12/5 25 3,450,000
6 15 25
8 20 6
سفید استخوانی
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(معمولی)Level1
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 40 450,000
1/1-4 3/2 40 560,000
1/1-2 3/8 40 610,000
2 5 36 700,000
2/1-2 6/3 30 1,100,000
3 7/5 30 1,300,000
4 10 30
5 12/5 25
6 15 25
8 20 6
هواکشی
سایز(قطر داخلی شیلنگ) پارس فلکس(معمولی)Level1
اینچ سانتی متر متراژ بهای هر متر(ریال)
1 2/5 30 350,000
1/1-4 3/2 30 450,000
1/1-2 3/8 30 500,000
2 5 30 600,000
2/1-2 6/3 30 800,000
3 7/5 30 900,000
4 10 30 1,100,000
5 12/5 25 1,210,000
6 15 25 1,340,000
8 20 25 1,800,000
لیست قیمت مدل یاسا اعلاء لیست قیمت مدل یاسا معمولی
نمره ۲ 585000 نمره۲ 395,000
نمره ۲.۵ 835,000 نمره۲.۵ 595,000
نمره ۳ 1,190,000 نمره۳ 885,000
نمره ۴ 1,190,000 نمره۴ 885,000
نمره ۵ 1,390,000
نمره ۶ 1,420,000
لیست قیمت شفاف نخدار کریستالی لیست قیمت تکنو فشارقوی
نمره۲ 295,000 نمره ۲ 745,000
نمره ۲.۵ 495,000 نمره ۲.۵ 985,000
نمره ۳ 695,000 نمره ۳ 1,250,000
نمره ۴ 725,000 نمره ۴ 1,280,000
نمره ۵ 1,265,000
نمره ۶ 129,000
لیست قیمت سه لایه 
نمره ۲ 485,000
نمره ۲.۵ 635,000
نمره ۳ 845,000
لیست قیمت ژله ای سنگین شیلنگ تراز ۱۰کیلوگرمی
نمره۲ 485,000 تمامی سایز موجود 640,000
نمره۲.۵ 63,500
نمره۳ 995,000
شیلنگ گازی  شیلنگ لاستیکی منجیددار بنزینی 20تا 60 بار
ماری  195,000 سایز قیمت(ریال)
شفاف ۳۴۵۰۰۰ 4 340,000
طرح فرانسه 345,000 5 380,000
سه لایه  495,000 1/4 420,000
مشکی فشارقوی  525,000 5/16 520,000
پکیچی نخدار   745,000 3/8 570,000
شیلنگ لاستیکی منجیددار باد  20تا 60بار 1/2 730,000
سایز قیمت(ریال)
1/4 360,000
5/16 390,000
3/8 450,000
1/2 660,000
لیست قیمت محصولات آبنما فنردار:
سایز متراژ(متر) بهای متر(ریال)
3/8 100 300,000
1/2 50 300,000
5/8 50 350,000
3/4 50 385,000
1 50 500,000
1-1/4 50 550,000
1-1/2 50 610,000
2 50 950,000
2-1/2 30 1,550,000
3 30 2,100,000
4 20 4,500,000
قیمت محصولات مشکی ممتاز
سایز نام کالا متراژ قیمت(متر)
1/4 مشکی ممتاز 100 4,800
3/8 مشکی قوی 50 7,600
مشکی ممتاز 50 9,700
1/2 مشکی قوی 50 7,600
مشکی ممتاز 50 9,000
5/8 مشکی ممتاز 50 14,500
3/4 مشکی قوی 50 14,500
مشکی ممتاز 50 17,600
مشکی ممتاز(Anti UV) 50 18,700
1 مشکی قوی 50 18,000
مشکی ممتاز 50 21,800
مشکی ممتاز قوی 50 25,300
1-1/4 مشکی ممتاز قوی 30 35,200
1-1/2 مشکی ممتاز قوی 25 38,700

 

سایر مقالات:

شیلنگ آب برای کشاورزی
تهران شیلنگ
کاربرد شیلنگ کشاورزی
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *