وبلاگ

معرفی دستگاه های صنعتی پر کاربرد 2024 + لیست قیمت 1402

معرفی دستگاه های صنعتی پر کاربرد 2023 + لیست قیمت 1402

معرفی دستگاه های صنعتی 2023

آیا به دنبال دستگاه های صنعتی برای تقویت تولید و افزایش بهره‌وری هستید؟ امروزه با پیشرفته‌تر شدن تکنولوژی، دستگاه‌های صنعتی مکانیزم‌های گسترده و پیچیده‌‌ مکانیکی و الکتریکی به خود می‌گیرند.

همچنین در ساخت این دستگاه‌ها از مواد باکیفیت‌تری نیز استفاده می‌شود تا بتواند پاسخ‌گوی نیاز مصرف‌کنندگان باشد.

انواع دستگاه های صنعتی

دستگاه‌های صنعتی، تجهیزات بسیار گسترده‌ای هستند که برای تولید و پردازش محصولات صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرند. از این دستگاه‌ها برای هدف خاصی در حیطه کاری و صنعتی که توسط انسان‌ها انجام می‌گیرد، استفاده می‌شود.

از دستگاه‌های صنعتی در کارخانه‌ها، تولیدات و وسایل صنعتی نظیر ماشین‌آلات، ابزارآلات، تجهیزات صنعت و… استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که به ارائه تک‌تک آن‌ها می‌پردازیم.

ماشین لباسشویی صنعتی

یکی از دستگاه های صنعتی که در مکان‌های بزرگ مورداستفاده قرار می‌گیرد و حجم زیادی از لباس‌ها را هم شستشو می‌دهد، ماشین‌ لباسشویی صنعتی است. این نوع ماشین‌ لباسشویی‌ها نسبت به مدل‌های معمولی دارای ظرفیت بیشتری هستند و یکی از مهم‌ترین بخش‌های تجهیزات صنعتی محسوب می‌شوند.

از این ماشین‌ لباسشویی‌ها در مکان‌های مختلفی مانند هتل‌ها، بیمارستان‌ها و رخت‌شورخانه‌ها به‌وفور استفاده می‌شوند. این تجهیزات توانایی این را دارند که لباس‌ها را با بالاترین سرعت و حجم بسیار زیاد در کمترین زمان ممکن شستشو دهند.

مهم‌ترین مزایای ماشین لباسشویی صنعتی عبارت‌اند از:

  • دارای قدرت پاک‌کنندگی فوق‌العاده‌ای هستند.
  • حجم مواد شوینده مورداستفاده در آن‌ها نیز قابل‌تنظیم است.
  • تاروپود لباس‌ها به‌هیچ‌وجه در آن‌ها صنعتی آسیب نمی‌بینند.
معرفی دستگاه های صنعتی 2023

دستگاه های صنعتی

 

یخچال‌فریزر صنعتی

از جمله مهم‌ترین و پرکاربردترین دستگاه های صنعتی که در یک آشپزخانه صنعتی، رستوران، فست‌فود و حتی فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی به آن نیاز اساسی دارند، یخچال فریزهای صنعتی هستند. این یخچال‌ها قدرت بالایی در نگهداری مواد غذایی اعم از گوشت، مرغ، ماهی و… دارند و آن‌ها را سالم نگه می‌دارند.

یخچال‌فریزرهای صنعتی وسیله‌ای پرکاربرد هستند که امروزه در انواع مختلفی از جمله دو درب، تک درب و حتی صندوقی و… به بازار عرضه شده‌اند که باتوجه‌به نیاز خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. اما نکته مهم اینجاست که در هنگام خرید این دستگاه‌ها باید به نکاتی که در زیر ارائه شده‌اند توجه کنید:

  • از قدرت بالایی برای نگهداری دما برخوردار باشند.
  • طول عمر و دوام بسیار بالایی داشته باشند.
  • از طبقاتی با قابلیت جابه‌جایی و تنظیم بهره‌مند باشند.
  • از چرخ‌هایی برای جابه‌جایی آسان یخچال برخوردار باشند.
  • از استیل ضدزنگ ساخته شده‌ باشند.

دستگاه خشک‌کن میوه و سبزیجات

یکی از جالب‌ترین دستگاه‌های صنعتی که بسیار پرطرفدار بوده، دستگاه‌های خشک‌کن هستند. این دستگاه‌ها در دو نوع صنعتی و خانگی به بازار عرضه می‌شوند که برای خشک‌کردن انواع میوه‌ها و سبزیجات مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند.

دستگاه‌های خشک‌کن دارای قفسه و سینی‌هایی برای قراردادن میوه و سبزی هستند و در هر دور حدود 300 کیلوگرم میوه خشک می‌کنند. همچنین می‌توانند حرارت موردنیاز برای خشک‌کردن میوه‌جات و سبزی‌ها را توسط سوخت‌های مختلف گازی، برقی، گازوئیل و بنزین فراهم کنند.

اسپرسوساز صنعتی

اگر در حال راه‌اندازی یک کافه یا رستوران هستید به نوع مناسبی از تجهیزات نظیر دستگاه‌های قهوه‌ساز نیاز دارید. دستگاه های صنعتی اسپرسوساز یکی از تجهیزات آشپزخانه‌ای مهم در کافی‌شاپ‌ها هستند که برای تهیه و آماده‌سازی نوشیدنی‌هایی بر پایه قهوه مورداستفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه‌های اسپرسو دارای بخش‌های متفاوتی بوده که در هر دستگاه به‌صورت منحصربه‌فرد متفاوت هستند. تعداد محدودی از این بخش‌ها که شامل پمپ، بویلر یا دیگ بخار، هدگروپ و فیلتر یا همان پرتافیلتر در تمامی دستگاه‌ها ثابت هستند.

هود صنعتی

هودهای صنعتی یکی دیگر از دستگاه های صنعتی به شمار می‌روند که از آن‌ها برای جلوگیری‌کردن از پراکندگی حرارت گرما استفاده می‌کنند. در بیشتر مکان‌هایی مانند رستوران‌ها، آزمایشگاه‌های صنعتی، فست‌فودها، کافی‌شاپ‌ها و محیط‌های بیمارستانی از هودهای صنعتی استفاده‌های بسیاری می‌شود.

فیلتر هودهای صنعتی فلزی بوده و از ورقه‌های گالوانیزه در تولید آن‌ها استفاده شده است. این هودها از نفوذپیداکردن گردوخاک و آلودگی به درون محیط جلوگیری کرده و همچنین فضاها را به‌خوبی تهویه می‌کنند. انواع مختلف هود صنعتی که بسیار پرکاربرد هستند، عبارت‌اند از:

  • هود محصورکننده
  • هود بیرونی
  • هود دریافت‌کننده
دستگاه های صنعتی- اتوپرس صنعتی

دستگاه های صنعتی- اتوپرس صنعتی

 

فلاورباکس فلزی

فلاورباکس فلزی از تجهیزات پرکاربرد فضای سبز است که در محوطه‌سازی و طراحی دکوراسیون داخلی به‌عنوان جایگزین باغچه یا گلدان‌های قدیمی استفاده می‌شود. این فلاورباکس‌ها محفظه‌‌های تو خالی هستند که هم در داخل خاک قرار داده می‌شوند و هم به شیوه‌های مختلفی در فضاهای سبز مورداستفاده قرار می‌گیرند.

فلاورباکس‌ فلزی از ویژگی‌های مهمی برخوردار هستند که عبارت‌اند از:

  • وزن پایینی دارند.
  • از اشکال و طرح‌های مختلفی ساخته شده‌اند.
  • مقاومت بالایی دارند.
  • سطح صاف و صیقلی دارند.
  • رنگ‌پذیری و ماندگاری بالایی دارند.
  • عمر طولانی و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند.

اتوپرس مخزن‌دار صنعتی

یکی دیگر از پرکاربردترین و ضروری‌ترین دستگاه های صنعتی، اتوپرس‌های مخزن‌دار بوده که بسیار پر قدرت هستند و حجم کاری زیاد را انجام می‌دهند. این دستگاه‌ها مخزن جداگانه‌ای دارند که هنگام اتوکشیدن پارچه‌ها و لباس‌ها، بخار کافی را به آن‌ها می‌رسانند.

این بخار توسط یک لوله از مخزن به داخل دستگاه منتقل می‌شود. از اتوپرس‌های صنعتی اغلب برای کارگاه‌های تولیدی و مزون‌ها استفاده می‌کنند و دارای مزیت‌های زیادی به شرح موارد زیر هستند:

  • بعد از پایان اتوکشی هیچ‌گونه برقی را روی پارچه‌ها نمی‌اندازند.
  • کیفیت اتوکشی بسیار بالایی دارند.
  • میزان بخاردهی مناسبی دارند.
  • برای اتوکردن پارچه‌های ظریف (حریر) و پارچه‌های ضخیم (جین) بسیار مناسب هستند.

دودکش موتورخانه

از دودکش‌های موتورخانه برای کنترل و حذف گازها و ذرات آلاینده‌ای که در هنگام احتراق سوخت در موتور تولید می‌شوند، استفاده می‌کنند. دودکش‌ها تأثیر زیادی هم در كاركرد سيستم بويلر موتورخانه دارند.

جنس و ضخامت ورق دودکش‌های موتورخانه صنعتی بسیار حائز اهمیت است و تنوع زیادی هم دارند. در ساخت دودکش موتورخانه صنعتی از ورق‌های گالوانیزه سیاه و روغنی استفاده شده که شامل قسمت‌هایی مانند لوله راسته زانو تبدیل و 3 راهی که این قطعات با فلنچ یا به صورت فتینگی به هم متصل می‌شوند.

در بخش زیر به کاربردهای اصلی دودکش موتورخانه اشاره‌ای می‌کنیم:

  • کنترل صدا: دودکش‌های موتورخانه می‌توانند نقش زیادی در کاهش صدای ایجاد شده توسط موتورهای داخل سوز داشته باشند. با ایجاد مسیر مناسب برای خروج گازها، صدای احتراق را کاهش داده و باعث آلودگی صوتی کمتری می‌شوند.
  • کنترل دما: خروج گازهای داغ از موتور، می‌تواند به برخی قطعات و تجهیزات مجاور آسیب‌های جدی بزند. این دستگا‌ه‌هابا کنترل دمای خروجی، میزان حرارت را کاهش داده و از آسیب‌دیدن به قطعات محافظت می‌کنند.
  • بهبود کارایی موتور: دودکش‌های موتورخانه خروج گازهای احتراقی را آسان می‌کنند و موجب بهبود عملکرد موتور شده که در نهایت این عمل باعث افزایش کارایی و کاهش مصرف سوخت می‌شود.
  • حفاظت از ساختمان: استفاده از دودکش‌های موتورخانه برای حذف دود و گازهای احتراقی از آسیب‌دیدن ساختمان‌ و وسایل اطراف موتور جلوگیری می‌کنند و با ایجاد مسیری مناسب برای خروج گازها، ریسک آتش‌سوزی را بسیار کاهش می‌دهند.

دستگاه تزریق پلاستیک صنعتی

دستگاه‌های صنعتی تزریق پلاستیک به طور گسترده‌ای در صنایع پلاستیکی استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها دارای یک قالب هستند که با پر کردن آن با ماده محور، قطعات پلاستیکی را تولید می‌کنند.

دستگاه‌های تزریق در اندازه‌های مختلفی و با قابلیت‌های متفاوتی وجود دارند. این دستگاه‌ها برای تزریق مواد پلاستیکی به شکل قالبی خاص برای ساخت اشیا استفاده می‌شوند.

اسپرسوساز صنعتی

دستگاه های صنعتی- اسپرسوساز صنعتی

 

ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین‌های ظرفشویی صنعتی جزو دستگاه های صنعتی برقی هستند که از آن‌ها برای شستشوی ظروف رستوران‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها و سایر محیط‌های صنعتی استفاده می‌شوند. این وسیله رستورانی در انواع مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی تولید می‌شود.

ماشین‌های ظرفشویی معمولاً دارای سیستم‌های خودکار شستشو، خشک‌کردن و ضدعفونی‌کننده هستند. وجود این وسیله‌ها در مکان‌هایی مانند آشپزخانه‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی، رستوران‌ها، تالارها، اداره‌ها و ارگان‌های دولتی، سالن‌های غذاخوری، فست‌فودها، بیمارستان‌ها و… بسیار ضروری هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *